Luis Chaluisan Salsa Magazine Editorial

Salsa Magazine Editorial 5,902 members(170 new) ·SALSA ES!
Luis Chaluisan
Managing Editor Salsa Magazine WEPAwebTV – New Edge Theater WEPAwebTV Roughrican Productions Mayaguez Rocker Roller Rican Salsamagazine.com 2014 Recognition Awards The Salsamagazine.com Salsa Music Awards 2012 Fan Club

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(Version en Espanol sigue) SALSA ES! If Salsa is to get out of the doldrums it finds itself in then musicians need to start paying attention to the music of the thousands of immigrants who are in this country. Salsa as a form of music can build on Cuban son and transition into any number of styles; bachata, cumbia, porro, vallenato, tamborito, punta or pasillo and then climax in a symphonic rite. Wake up everyone. Stop living in a tie warp. There is not a problem we can not fix because we can do it in the mix. As a movement in the seventies, Salsa successfully opened the eyes and ears of the world to Latino culture. By unification and study we can complete “la reconquista del Norte” and become commercially successful again in a way that can surpass the Golden Age of Salsa.
“Spanish music”, “Latin rhythms”, are standard labels used by dancers to describe the kind of music they hear from Latin American broadcasting stations. By replacing “Spanish” and “Latin” with, say, “American” and “Anglo”, the vagueness of such terms come into the open.It is not an easy task to determine the home of a musical variety if you have to choose from more than 20 countries. Even a native Latin American senses the difficulty, except of course when he has to identify the kind of music which is unique to his home country. A Venezuelan showbiz manager catering for Latin Americans in the Boston area said that he could count on a full Mexican crowd if “Los Tigres del Norte” were to perform. Similarly, “Los Inquietos del Vallenato” would attract all Colombians in the area, and should a punta band ever go to Massachussetts, he would easily fill the concert hall with Hondurans. This explains why local Hispanic broadcasters in the US rarely cater for immigrant minorities. Where there is a majority of Mexicans, there is little reason to play Argentinian chacareras or Ecuadorian danzantes which the majority of their listeners would not like anyway. In Latin America, there is usually some local musical flavor to be noticed on most stations. Sometimes the inherent cultural and ethnic factors of a region or a group are felt as more important than political frameworks and boundaries. For these reasons, and many others, trying to distinguish between the musical styles of the region and learning their whereabouts will give an added bonus to Latin American dancing.
In the coming weeks we will be doing stories about the variety of styles of music Salsa musicians can study and draw ideas from for their repertoire. Starting immediately “Salsa “Magazine’s” editorial policy is that
“SALSA ES!”
balada
bolero
pasodoble
tropical
cumbia
rock / rap
aguinaldo
orocoveño
salsa
corrido
ranchera.
tejano
son huasteco
son huapango
son jarocho
punto guanacasteco
tonada
danzón
son
guajira
rumba
charanga
pachanga
boogaloo
guaguancó
mambo
merengue
bachata
cumbia
porro
vallenato
tamborito
punta
pasillo
danzante
pasacalle
albazo, tonada
sanjuanito
sanjuanero
huayno
huayño
huaylas
yaravi
tecno-cumbia
lambada
guabina
torbellino
bambuco
joropo
pasaje
taquirari
bailecito
marinera
resbalosa
vals criollo
bailecito
vidala
zamba
chacarera
cueca
guarania
galopera
chamamé
candombe
cumbia villera
milonga
tango
sertaneja
forró
baião
axé

Salsa Magazine Editorial
SALSA ES!
El Extreme Luis Chaluisan
Managing Editor Salsa Magazine
Si la salsa es salir del bache en que se encuentra, entonces los músicos tienen que empezar a prestar atención a la música de los miles de inmigrantes que están en este país. Salsa como una forma de música se puede construir sobre el son cubano transición en cualquier número de estilos: bachata, cumbia, porro, vallenato, tamborito, punta o pasillo y luego culminar en un rito sinfónico. Despierta todos. Deja de vivir en un túnel del empate. No es un problema que no tiene solución, ya que podemos hacerlo en la mezcla. Como movimiento en los años setenta, la salsa con éxito abrió los ojos y oídos del mundo a la cultura Latina. Por la unificación y estudio podemos completar “la reconquista del Norte” y convertirse nivel comercialmente exitosa una vez más que se puede superar la edad de oro de la salsa.
“Música Española “, “Ritmos Latinos”, son etiquetas estándar usados por bailarines para describir el tipo de música que escuchan de emisoras de América Latina. Mediante la sustitución de “Español ” y “Latino” con, por ejemplo, “Americano” y “Anglo”, la vaguedad de los términos vienen a la luz. No es una tarea fácil para determinar el hogar de una gran variedad musical si tiene que elegir entre más de 20 países. Incluso un latinoamericano nativo detecta la dificultad, excepto por supuesto cuando tiene que identificar el tipo de música que es único a su país de origen.
Un gerente de catering del mundo del espectáculo Venezolano para los Latinoamericanos en el área de Boston, dijo que él podía contar con un público Mexicano completo si “Los Tigres del Norte” fueron a realizar. Del mismo modo, “Los Inquietos del Vallenato ” atraería a todos los Colombianos en la zona, y si una banda de punta cada vez ir a Massachussetts, él podría llenar fácilmente la sala de conciertos con los Hondureños. Esto explica por qué las emisoras hispanas locales en los EE.UU. rara vez atienden a las minorías inmigrantes . Donde hay una mayoría de los Mexicanos, hay pocas razones para jugar chacareras Argentinas o danzantes ecuatorianos que la mayoría de sus oyentes no le gustaría de todos modos. En América Latina, por lo general hay un cierto sabor musical local para hacerse notar en la mayoría de las estaciones . A veces, los factores culturales y étnicos inherentes de una región o un grupo se sienten como más importante que los marcos políticos y fronteras. Por estas razones, y muchos otros, tratando de distinguir entre los estilos musicales de la región y el aprendizaje de su paradero le dará una ventaja añadida a Latinoamericano Bailarin .
En las próximas semanas vamos a estar haciendo historias sobre la variedad de estilos que los músicos de la salsa pueden estudiar y dibujar las ideas para su repertorio. A partir de ahora “Salsa Magazine” de política editorial es que” SALSA ES! “
balada
bolero
pasodoble
tropical
cumbia
rock / rap
aguinaldo
orocoveño
salsa
corrido
ranchera.
tejano
son huasteco
son huapango
son jarocho
punto guanacasteco
tonada
danzón
son
guajira
rumba
charanga
pachanga
boogaloo
guaguancó
mambo
merengue
bachata
cumbia
porro
vallenato
tamborito
punta
pasillo
danzante
pasacalle
albazo, tonada
sanjuanito
sanjuanero
huayno
huayño
huaylas
yaravi
tecno-cumbia
lambada
guabina
torbellino
bambuco
joropo
pasaje
taquirari
bailecito
marinera
resbalosa
vals criollo
bailecito
vidala
zamba
chacarera
cueca
guarania
galopera
chamamé
candombe
cumbia villera
milonga
tango
sertaneja
forró
baião
axé

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